Tiiveysmittausraportti tuli valmiiksi jokin aika sitten. Lyhyt lainaus raportista: "Talon tiiveys oli lämmöntasauslaskelman vertailuarvoa reilusti (vertailuarvo on n_50 2,0 1/h) parempi. Passiivitalon tiiveysluku on 0,6 tai vähemmän, keskimäärin rakennusten ilmatiiveys on noin 4 ja erittäin huonona tuloksena voidaan pitää n_50 lukua 10 1/h.
Omakotitaloon tehtiin tiiveysmittaus Blowerdoor ilmatiiveyslaitteistolla, joka asennettiin pääoveen. Tiiveysmittauksessa tehtiin sekä 50 Pa yli- että alipaineistus. n_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,1 1/h ja q_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,0 1/h."
Eli tiivis talo näyttäisi olevan. Jos haluaisi hifistellä, niin pitäisi kiertää muutama ikkunanpieli uretaanipullon kanssa, niin molemmat arvot saisi alle 1,0 :) Ilmeisesti kyse on kuitenkin enää muutamista kympeistä/vuosi, mitä siinä säästäisi kun ollaan jo valmiiksi hyvällä tasolla...
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tiiveydenmittaus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tiiveydenmittaus. Näytä kaikki tekstit
19.4.2012
8.4.2012
Loppukiihdytys!
Hei, ja hyvää pääsiäistä!
Nyt alkaa loppukiihdytys. Talossa pidetään asuntonäyttely 12.5 J.V.Snellmanin päivänä. Silloin kaikki tulee olemaan valmista. Tällä viikolla tehtiin lopulta se tiiveysmittaus, ja tulokseksi saatiin hyvä tiiveys (lukema 1,1). Kaikki vedeneristykset on myös tehty kosteisiin tiloihin ja laatoittaja aloittaa hommat ensi tiistaina heti pääsiäisen jälkeen.

Laattoja oli yhteensä pari lavaa. Tunti pari taisi mennä kantopuuhissa.

Olohuoneen puutarhaovikin saatiin viimein asennettua.

Kodinhoitohuoneen lattia on vesieristetty ja kodinhoitohuoneen ovi asennettu.

Kodinhoitohuoneen altaan tausta on myös vesieristetty.

Takan luukut, viemärit ja kaikki mistä ilma pääsee pakenemaan pihalle teipattiin, jotta taloon saadaan yli- ja alipaine.

Kriittiset paikat kuvattiin lisäksi lämpökameralla, erityisesti ikkunoiden ja ovien reunat.
Nyt alkaa loppukiihdytys. Talossa pidetään asuntonäyttely 12.5 J.V.Snellmanin päivänä. Silloin kaikki tulee olemaan valmista. Tällä viikolla tehtiin lopulta se tiiveysmittaus, ja tulokseksi saatiin hyvä tiiveys (lukema 1,1). Kaikki vedeneristykset on myös tehty kosteisiin tiloihin ja laatoittaja aloittaa hommat ensi tiistaina heti pääsiäisen jälkeen.

Laattoja oli yhteensä pari lavaa. Tunti pari taisi mennä kantopuuhissa.

Olohuoneen puutarhaovikin saatiin viimein asennettua.

Kodinhoitohuoneen lattia on vesieristetty ja kodinhoitohuoneen ovi asennettu.

Kodinhoitohuoneen altaan tausta on myös vesieristetty.

Takan luukut, viemärit ja kaikki mistä ilma pääsee pakenemaan pihalle teipattiin, jotta taloon saadaan yli- ja alipaine.

Kriittiset paikat kuvattiin lisäksi lämpökameralla, erityisesti ikkunoiden ja ovien reunat.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


