Näytetään tekstit, joissa on tunniste tontti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tontti. Näytä kaikki tekstit

3.2.2012

Vesimittarin asennusta odotellessa

Nyt on vähän hiljaisempaa rakennuksella, kun työmiehet lähtivät muihin hommiin, kun saivat timpuriosuuden suoritettua. Tulevat myöhemmin tekemään terassit ja ulkovuorauksen.

Sain vihdoin tilattua vesilaitokselta vesimittarin asennuksen ensi viikon tiistaiaamuksi. Sitten on kämpässä juoksevaa vettä ja sähköhän sinne jo tulee. Myös takan pitäisi tulla ensi viikolla, asennus seuraavalla.

Kyllä se tästä. Hyvät viikonloput kaikille! Itse yritän valita viikonlopun aikana lattiamateriaalit, seinäpinnat sekä laatoitukset.



Kun nyt ei ole pariin päivään tapahtunut mitään, niin piti kaivaa esiin ensimmäinen kuva tontilta. Onhan tuosta hetkestä tapahtunut jonkin verran...

18.11.2011

Tervetuloa seuraamaan rakennusprojektin etenemistä kanssani!


Olen ensimmäisen taloprojektini kimpussa. Paljon olen joutunut kyselemään ja netistä lueskelemaan ja muiden kuvia katselemaan. Apua olen saanut. Nyt ajattelin dokumentoida tämän projektin etenemistä näin julkisesti, jotta halutessaan joku toinen voi saada kuvaa siitä, miltä rakentaminen näin "amatöörin" silmin näyttää.

Niin siinä siis vain kävi, että illan pimeinä tunteina löysin itseni kirjoittamasta blogia. Olen rakennuttamassa muuttovalmista Sievitaloa Hämeenlinnaan. Rakennusluvan saamisesta on kohta kaksi viikkoa, joten lainvoimaiseksikin se kohta tulee.

Selostan lyhyesti, miten projekti on lähtenyt käyntiin:
  • Tuttava yllytti rakentamaan ja lupautui samalla vastaavaksi työnjohtajaksi (tarina sinänsä)
  • Päätin harkita asiaa ja varasin tontin, tämä tapahtui joskus keväällä 2011
  • Ostin tontin kun rahoitus rupesi järjestymään
  • Teetin maaperätutkimuksen tontilla (saatiin kimpassa kohtuullinen tarjous)
  • Tilasin talopaketin Sievitalolta. Tilaajan eli minun vastuulla on kaikki lupa-asiat sekä sokkelin ulkopuoliset asiat (liittymät, maatyöt, salaojat ym.) sekä sisätäytöt. Perustuksista valmiiksi asti rakentaminen kuuluu Sievitalolle. Talo rakennetaan paikanpäällä ns. pre-cutista, ei siis elementeistä.
  • Sievitalon pohjaan ei oikeastaan tullut mitään muutoksia, mun mielestä kompakti ja viihtyisä ratkaisu...Kylppäriin tuli lavuaari, joku ovi kääntyy vähän eri suuntaan ja siinäpä se.
  • Hommasin, pääsuunnittelijan, kvv/iv vastaavan ja hain rakennuslupaa
  • Lupa myönnettiin 3.11.2011 ja annettiin tiedoksi 7.11.2011.
  • Loput selviävät tästä blogista. Tervetuloa!