Tiiveysmittausraportti tuli valmiiksi jokin aika sitten. Lyhyt lainaus raportista: "Talon tiiveys oli lämmöntasauslaskelman vertailuarvoa reilusti (vertailuarvo on n_50 2,0 1/h) parempi. Passiivitalon tiiveysluku on 0,6 tai vähemmän, keskimäärin rakennusten ilmatiiveys on noin 4 ja erittäin huonona tuloksena voidaan pitää n_50 lukua 10 1/h.
Omakotitaloon tehtiin tiiveysmittaus Blowerdoor ilmatiiveyslaitteistolla, joka asennettiin pääoveen. Tiiveysmittauksessa tehtiin sekä 50 Pa yli- että alipaineistus. n_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,1 1/h ja q_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,0 1/h."
Eli tiivis talo näyttäisi olevan. Jos haluaisi hifistellä, niin pitäisi kiertää muutama ikkunanpieli uretaanipullon kanssa, niin molemmat arvot saisi alle 1,0 :) Ilmeisesti kyse on kuitenkin enää muutamista kympeistä/vuosi, mitä siinä säästäisi kun ollaan jo valmiiksi hyvällä tasolla...
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tuulitutka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tuulitutka. Näytä kaikki tekstit
19.4.2012
16.3.2012
Kosteudenmittaus
Tiistaina kävi suhteellisen kosteuden mittaaja poraamassa reikiä lattialaattaan. Kuvassa poratut reiät, joissa putket. Toisessa kiinni anturi, johon mittari sitten laitetaan kiinni.
Tänään tai huomenna luetaan lukemat. Jos (ja kun?) kosteus on sallituissa rajoissa, ensi viikolla päästään varmaan laatoittamaan.
Mittauksen suorittaa Tuulitutka www.tuulitutka.fi
Eiköhän tämä blogikin sitten taas herää henkiin :) Hyvää viikonloppua!
Tänään tai huomenna luetaan lukemat. Jos (ja kun?) kosteus on sallituissa rajoissa, ensi viikolla päästään varmaan laatoittamaan.
Mittauksen suorittaa Tuulitutka www.tuulitutka.fi
Eiköhän tämä blogikin sitten taas herää henkiin :) Hyvää viikonloppua!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

