Näytetään tekstit, joissa on tunniste jätteet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste jätteet. Näytä kaikki tekstit

21.4.2012

Siivousta ja laminaattien sisäänkanto

Minulla oli tarkoitus viedä useampi kaatopaikkakuorma tänään kaatopaikalle, mutta selvisi että kaatopaikka on viikonlopun kiinni. Niinpä käytin aikani siihen, että täytin peräkärryn sekä roskapöntön valmiiksi jätteistä ja vien sitten esim. maanantai-aamuna kuorman kaatopaikalle.

Lisäksi polttelin vähän takkaa ja imuroin talon sisältä.

Blogissa näyttäisi olevan n. 8000 kävijää tähän mennessä. Toivotaan, että 10 000 menee rikki ennen talon valmistumista. Toivottavasti nuo kaikki 8000 eivät ole sellaisia, jotka ovat käyneet vain yhden ainoan kerran :)

Laminaatti on Värisilmän Ideo Perfection sarjasta Natural Oak. Asennetaan ensi viikolla, niin laitan sitten kuvia tänne.


24.2.2012

Tasoitushommatkin aloitettiin tällä viikolla

PALJON! on tapahtunut sitten viime kerran. Tällä viikolla tapahtui mm. seuraavaa...


Päätimme lopulliset sisustus- ja kalustevalinnat. Kuvassa Omegakeittiöiden edustaja Matti Meetteri hahmottelemassa ehdotusta wc:n kaapista



Tämä vaalea laminaattikuvio tulee komeilemaan keittiön ja kodinhoitohuoneen työtasoilla


Laatat ja sisustustarvikkeet valitaan Värisilmästä Sievitalon malliston mukaan. Mallistossa on laattoja pienestä mosaiikista isoihin 20*50 ja 25*40 laattoihin asti. Kyllä niistä sai lopulta valittua ihan mieleisen kokonaisuuden.
Tämä laatta tulee eteisen lattiaan (isompana), sekä wc:n, pesuhuoneen ja kodinhoitohuoneen lattiaan. Laatta on Laatta Studion Life AN (antrasiitti)



Ylin laatta 10*30 tulee kiiltävänä kaikkiin välitiloihin




Ja sitten itse rakennukselle. Tasoitustyöt aloitettiin tiistaina. Tältä näytti torstaina...



Maalipönikkää oli jos jonkinlaista.



Keittiön nurkkaus



Perjantaina vein taas yhden kuorman kaatopaikalle. Kevyet säkit sai kätevästi kiristettyä kuormalavan alle liinalla.



Ulkoverhous tuli valmiiksi. Talo rupee näyttämään talolta, vielä kun saisi lopulliseen väriin. Kevättä odotellessa...






Perjantaina talon sisäseinät olivat jo pohjamaalissa.




Näkymä makkarista eteiseen päin




Kuva eteisestä. Keittiö vasemmalla, olohuone oikealla



Ja tulihan se takkakin korkattua jo perjantai-illan ratoksi. Hyvin veti, mutta puut olivat märkiä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

24.1.2012

Jäteongelma

Asiakkaan (minun) tehtäväksi jää talon rakentamisen aikana huolehtia työmaan jätteiden poiskuljetuksesta. Sain timpurilta hyvän vinkin, että kannattaa ottaa iso roskalaatikko jätefirmalta ja tyhjennyttää sitä ihan kuin normaalistikin talouksissa tehdään. Otin vinkistä nyt vaarin, ja astia pitäisi saapua pihalle lähipäivinä. Tyhjennys joka toinen viikko, joten ehkä pitää pari peräkärrykuormaakin vielä viedä. Mutta jos alusta asti jätettä tyhjennetään joka toinen viikko 660l, niin varmasti se riittää. Korvaus on suuruusluokaa 20-30€/kk.Säästää peräkärryn roudaamisen vaivan, kaatopaikkamaksu on todennäköisesti vähintään saman verran.

Ainakin itsellä työmiehet ovat pitäneet työmaan siistinä ja kyselleet aina, mihin puukalikoita ym. heitellään.