Nyt on välitilat laatoitettu, keittiön kulmaan tulee vielä 3 riviä laattoja, jotta laatoitus ulottuu nurkkamallisen liesituulettimen taakse.
Lattialaminaatit on asennettu, parempia kuvia tulee viikonlopun aikana.
Nyt taitaa puuttua enää kodinkoneet, listoitukset sekä saunan lauteet.
26.4.2012
24.4.2012
Paluu kotiin.
Menin illalla klo 22.30 käymään tulevassa kodissani, huomasin terassilla (jota ei vielä ole) ovikellon ja painoin sitä. Ovikellossa luki "Friedland". Kukaan ei tullut avaamaan, joten aukaisin oven ja astuin sisälle. Ovenpielestä painoin siihen ilmestynyttä katkaisijaa, ja ulkovalo syttyi päälle. Sen jälkeen löysin toisen katkaisijan, josta eteisen kattohalogeenit syttyivät palamaan. Kuljin ympäri taloa ja sytyttelin valoja ja ihmettelin ettei enää tarvitse raahata jatkojohtoa mukana.
Saunan kattoon oli ilmestynyt 9 tunnelmallista lediä.
Kaikki kylpyhuonekalusteet, kuten suihkut, wc-pytyt ja lavuaarit oli asennettu ja vesi juoksi iloisesti.
Tuli pitkän työpäivän jälkeen hyvä fiilis, kun ehti poikkeamaan kotona!
Voi olla mahdollista, että tunnelma ei tästä kuvasta välity, mutta tulkaapa joutessanne saunomaan, kunhan saadaan kiviä kiukaaseen!
Saunan kattoon oli ilmestynyt 9 tunnelmallista lediä.
Kaikki kylpyhuonekalusteet, kuten suihkut, wc-pytyt ja lavuaarit oli asennettu ja vesi juoksi iloisesti.
Tuli pitkän työpäivän jälkeen hyvä fiilis, kun ehti poikkeamaan kotona!
Saunan pääse "naksauttamaan" kodinhoitohuoneesta. Myös ajastustoimintoja löytyy. Pitää opetella käyttämään tuota tietokonetta myöhemmin.
23.4.2012
Budjetista
Hei kaikille!
Nyt ei tule kuvia, mutta huomenna aletaan asentelemaan sähkö- ja kylppärikalusteita yms. niin kerkeissäni niistä laitan kuvia. Tänään kävivät kattoturvamiehet laittamassa kävelysillat ja räystäät yms.
Tuli toivomus, että esittelisin jollakin tasolla budjettia, että minkä verran tällainen talo Hämeenlinnaan maksaa. Tässä se siis karkeasti tulee, nuo on aika lailla sekä suunniteltuja, että toteutuneita kustannuksia. Huomioikaa, että olin itse aktiivisesti tekemässä maatöitä. Lisäksi tuohon pitää laskea n. 5000-7000€ valvontakustannuksia ainakin pääkaupunkiseudulle. Itse en niitä lähde tuohon erittelemään. Tuossa ei ole myöskään pihoja eikä autokatosta.
Nyt ei tule kuvia, mutta huomenna aletaan asentelemaan sähkö- ja kylppärikalusteita yms. niin kerkeissäni niistä laitan kuvia. Tänään kävivät kattoturvamiehet laittamassa kävelysillat ja räystäät yms.
Tuli toivomus, että esittelisin jollakin tasolla budjettia, että minkä verran tällainen talo Hämeenlinnaan maksaa. Tässä se siis karkeasti tulee, nuo on aika lailla sekä suunniteltuja, että toteutuneita kustannuksia. Huomioikaa, että olin itse aktiivisesti tekemässä maatöitä. Lisäksi tuohon pitää laskea n. 5000-7000€ valvontakustannuksia ainakin pääkaupunkiseudulle. Itse en niitä lähde tuohon erittelemään. Tuossa ei ole myöskään pihoja eikä autokatosta.
- Sievin muuttovalmis Raita 136
- 170 000€ (sis. perustukset sekä kaikki rakentaminen sisustusta myöten)
- Maatyöt
- n. 18 000€
- Liittymät (vesi, viemäri, sähkö, kuitu)
- n. 10 000€
- Tontti
- n. 27 000€
- Rakennuslupa ja rakennuspaikan merkitseminen
- n. 1500€
- Ulkomaalaus
- n. 2000€
- Jätemaksut ja rakennusaikainen vesi+sähkö
- n. 1500€
- Karkeasti siis yhteissumma n. 230 000€
21.4.2012
Siivousta ja laminaattien sisäänkanto
Minulla oli tarkoitus viedä useampi kaatopaikkakuorma tänään kaatopaikalle, mutta selvisi että kaatopaikka on viikonlopun kiinni. Niinpä käytin aikani siihen, että täytin peräkärryn sekä roskapöntön valmiiksi jätteistä ja vien sitten esim. maanantai-aamuna kuorman kaatopaikalle.
Lisäksi polttelin vähän takkaa ja imuroin talon sisältä.
Blogissa näyttäisi olevan n. 8000 kävijää tähän mennessä. Toivotaan, että 10 000 menee rikki ennen talon valmistumista. Toivottavasti nuo kaikki 8000 eivät ole sellaisia, jotka ovat käyneet vain yhden ainoan kerran :)
Lisäksi polttelin vähän takkaa ja imuroin talon sisältä.
Blogissa näyttäisi olevan n. 8000 kävijää tähän mennessä. Toivotaan, että 10 000 menee rikki ennen talon valmistumista. Toivottavasti nuo kaikki 8000 eivät ole sellaisia, jotka ovat käyneet vain yhden ainoan kerran :)
Laminaatti on Värisilmän Ideo Perfection sarjasta Natural Oak. Asennetaan ensi viikolla, niin laitan sitten kuvia tänne.
19.4.2012
Tiiveysmittaustuloksia
Tiiveysmittausraportti tuli valmiiksi jokin aika sitten. Lyhyt lainaus raportista: "Talon tiiveys oli lämmöntasauslaskelman vertailuarvoa reilusti (vertailuarvo on n_50 2,0 1/h) parempi. Passiivitalon tiiveysluku on 0,6 tai vähemmän, keskimäärin rakennusten ilmatiiveys on noin 4 ja erittäin huonona tuloksena voidaan pitää n_50 lukua 10 1/h.
Omakotitaloon tehtiin tiiveysmittaus Blowerdoor ilmatiiveyslaitteistolla, joka asennettiin pääoveen. Tiiveysmittauksessa tehtiin sekä 50 Pa yli- että alipaineistus. n_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,1 1/h ja q_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,0 1/h."
Eli tiivis talo näyttäisi olevan. Jos haluaisi hifistellä, niin pitäisi kiertää muutama ikkunanpieli uretaanipullon kanssa, niin molemmat arvot saisi alle 1,0 :) Ilmeisesti kyse on kuitenkin enää muutamista kympeistä/vuosi, mitä siinä säästäisi kun ollaan jo valmiiksi hyvällä tasolla...
Omakotitaloon tehtiin tiiveysmittaus Blowerdoor ilmatiiveyslaitteistolla, joka asennettiin pääoveen. Tiiveysmittauksessa tehtiin sekä 50 Pa yli- että alipaineistus. n_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,1 1/h ja q_50 ilmavuotoluvuksi saatiin keskiarvona 1,0 1/h."
Eli tiivis talo näyttäisi olevan. Jos haluaisi hifistellä, niin pitäisi kiertää muutama ikkunanpieli uretaanipullon kanssa, niin molemmat arvot saisi alle 1,0 :) Ilmeisesti kyse on kuitenkin enää muutamista kympeistä/vuosi, mitä siinä säästäisi kun ollaan jo valmiiksi hyvällä tasolla...
18.4.2012
Kalustus valmiina
Omegakeittiöiden kalusteet kannettiin miehissä sisälle maanantaina, ja keskiviikkona puoliltapäivin kalusteasentaja oli saanut hommansa valmiiksi. Toiveissa olisi, että ehtisin viikonloppuna siivota talon perusteellisesti, jolloin ehkä kuviakin näyttelisi mieluummin. Mutta mitä olette mieltä?
Tässä vaiheessa muistutan, että olette lämpimästi tervetulleita tutustumaan taloon LIVENÄ silloin lauantaina 12.5.2012, kun talo on sisältä täysin valmiina. Viikarinkatu 14.
Makuuhuoneen kaapit
Näkymä keittiöön tultaessa. Vasemmalla korotettu APK-paikka
Siihen tulee pakastin ja jääkaappi. Toisella puolella olohuone ja takka
Nurkasta puuttuu vielä liesituuletin
Kokolasiovi tuo kivasti valoa
Tämänhetkinen näkymä pesuhuoneesta kodariin
Kaikki laatoitustyöt on nyt tehty, paitsi välitilan laatoitukset.Vielä kun saisi lauteet ja kiukaan!
Pesuhuoneen seinä saumaamisen jälkeen.
(Likainen) pesuhuoneen lattia...
Ja vielä tehosteraita
Ja vielä...
Takaisin kodinhoitohuoneeseen!
Kalustepakettiin kuuluu myös silityslautamekanismi. Jos sitä rupeaisi taas käyttämään kauluspaitoja?
Paikka pesutornille
Eteisen peililiukuovet kuuluvat myös vakiopakettiin. Parempia kuvia luvassa siivoamisen jälkeen ;)
Tässä vaiheessa muistutan, että olette lämpimästi tervetulleita tutustumaan taloon LIVENÄ silloin lauantaina 12.5.2012, kun talo on sisältä täysin valmiina. Viikarinkatu 14.
Makuuhuoneen kaapit
WC, jossa peili, allaskaappi sekä erillinen hyllystö
Näkymä keittiöön tultaessa. Vasemmalla korotettu APK-paikka
Siihen tulee pakastin ja jääkaappi. Toisella puolella olohuone ja takka
Nurkasta puuttuu vielä liesituuletin
Kodinhoitohuone
Kokolasiovi tuo kivasti valoa
Tämänhetkinen näkymä pesuhuoneesta kodariin
Kaikki laatoitustyöt on nyt tehty, paitsi välitilan laatoitukset.Vielä kun saisi lauteet ja kiukaan!
Pesuhuoneen seinä saumaamisen jälkeen.
(Likainen) pesuhuoneen lattia...
Ja vielä tehosteraita
Ja vielä...
Takaisin kodinhoitohuoneeseen!
Kalustepakettiin kuuluu myös silityslautamekanismi. Jos sitä rupeaisi taas käyttämään kauluspaitoja?
Paikka pesutornille
Eteisen peililiukuovet kuuluvat myös vakiopakettiin. Parempia kuvia luvassa siivoamisen jälkeen ;)
12.4.2012
Lisää laattakuvia
Tänään kävin vain pikaisesti työmaalla. Laattahommat näyttivät aika valmiilta, tosin en päässyt pesutiloihin kun kodinhoitohuone oli vasta laatoitettu. Tässä kuitenkin muutama kuva, jotka sain otettua. Laattojen lopullinen väri voi olla vähän eri, kun nyt ne on sauma-aineessa yms.
Eteisen sisäänkäynti...
Kodinhoitohuoneen laattalattia
Tätä lähemmäksi ei pesuhuonetta päässyt vielä... Jatkuu ensi numerossa.
10.4.2012
Laatoitustyöt alkoivat
Nyt tulee lisää valmista pintaa. Tänään tulivat laattamiehet aamulla klo 7.00. Pikapalaverin jälkeen lähdin töihin, ja illalla kävin toteamassa, että kylppärissä oli jo vähän muutosta havaittavissa. Minun silmääni jälki näyttää hyvältä.

Suihkuseinä, jossa suihkun levyinen tehostelaatta.

Suihkuseinä, jossa suihkun levyinen tehostelaatta.
Pesuhuoneen nurkkaus
Kattopaneeli sopii mielestäni hyvin värimaailmaan.
WC:n lattiakin oli saanut laatoituksen.
8.4.2012
Loppukiihdytys!
Hei, ja hyvää pääsiäistä!
Nyt alkaa loppukiihdytys. Talossa pidetään asuntonäyttely 12.5 J.V.Snellmanin päivänä. Silloin kaikki tulee olemaan valmista. Tällä viikolla tehtiin lopulta se tiiveysmittaus, ja tulokseksi saatiin hyvä tiiveys (lukema 1,1). Kaikki vedeneristykset on myös tehty kosteisiin tiloihin ja laatoittaja aloittaa hommat ensi tiistaina heti pääsiäisen jälkeen.

Laattoja oli yhteensä pari lavaa. Tunti pari taisi mennä kantopuuhissa.

Olohuoneen puutarhaovikin saatiin viimein asennettua.

Kodinhoitohuoneen lattia on vesieristetty ja kodinhoitohuoneen ovi asennettu.

Kodinhoitohuoneen altaan tausta on myös vesieristetty.

Takan luukut, viemärit ja kaikki mistä ilma pääsee pakenemaan pihalle teipattiin, jotta taloon saadaan yli- ja alipaine.

Kriittiset paikat kuvattiin lisäksi lämpökameralla, erityisesti ikkunoiden ja ovien reunat.
Nyt alkaa loppukiihdytys. Talossa pidetään asuntonäyttely 12.5 J.V.Snellmanin päivänä. Silloin kaikki tulee olemaan valmista. Tällä viikolla tehtiin lopulta se tiiveysmittaus, ja tulokseksi saatiin hyvä tiiveys (lukema 1,1). Kaikki vedeneristykset on myös tehty kosteisiin tiloihin ja laatoittaja aloittaa hommat ensi tiistaina heti pääsiäisen jälkeen.

Laattoja oli yhteensä pari lavaa. Tunti pari taisi mennä kantopuuhissa.

Olohuoneen puutarhaovikin saatiin viimein asennettua.

Kodinhoitohuoneen lattia on vesieristetty ja kodinhoitohuoneen ovi asennettu.

Kodinhoitohuoneen altaan tausta on myös vesieristetty.

Takan luukut, viemärit ja kaikki mistä ilma pääsee pakenemaan pihalle teipattiin, jotta taloon saadaan yli- ja alipaine.

Kriittiset paikat kuvattiin lisäksi lämpökameralla, erityisesti ikkunoiden ja ovien reunat.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)








































